عشق اصیل

زندگی تنها زمینی است که در آن بذر عشق ما شکوفه می دهد

عشق اصیل

زندگی تنها زمینی است که در آن بذر عشق ما شکوفه می دهد

مشخصات بلاگ

گاهی وقت ها،اتفاقی در زندگی پیش می آید که به ظاهر زندگیمون خیلی اثر نداره اما در باطن زندگیمون خیلی موثر است.من چیزی را یافتم که مطمئنم "اصل"هست."اصلی"که هر بار گذشتم از کنارش،اما باز رو به روی من ظاهر شد (این اصل را من کم کم و به ترتیب تعریف می کنم )

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

سرنوشت یا زندگی تصادفی

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸ ق.ظ
زندگی بر اساس سرنوشت یا تصادف پیش می رود؟!!
 می گویند هر انسانی سرنوشتی داره اما برخی اعتقاد به این دارند که قبول سرنوشت شخصی به مفهوم فرار از "اراده"است.

 قطعا برای همه سرنوشت شخصی،وجود داره.ولی ما انسان ها اکثرا نه بر اساس سرنوشت،بلکه بر اساس تصادفات زندگی می کنند چرا که سرنوشت بر اساس "جوهر وجودی "هر انسان، زندگی هست که از اراده بالاتر از ،اراده  مصنوعی ما تایین و حمایت می شود و أکثرا از سرنوشت خویش بی خبرند.
 ولی تصادفات،بر اساس مسائل بیرونی و شخصیت ما شکل می گیره.
سرنوشت،راهی را به سوی یگانگی با "ذات اصیل  "  به وجود می آورد اما تصادفات نه،چرا که تصادفات بیشتر مربوط به زندگی روزمره ما می باشند.
شغل ما،سطح زندگیمون،روابطمون،خشم و شادیمون وابسته به عوامل بیرونی و شخصیت ما پیش می روند که معمولا تابع اتفاقات تصادفی هستند تا سرنوشت

باید این را بدانیم که برای تغییر نوع "بودنمون" یعنی رشد جوهر وجودمون ،بر اساس نوع سرشتمون نیاز به "سرنوشت فردی" هست.

البته به نظر من سرنوشت فردی هم سطوح متفاوتی داره مثلا اگر ما ٧جهان رو در نظر بگیریم،به غیر از جهان اول  بقیه جهان ها به علت داشتن لطافت می توانند سرنوشتی را تایین کنند برای رشد ما،اما با این حال اگر کسی سرنوشت رو بر اساس جهان هفتم که لطیف تر و نهایت بودن و یگانگی  با ذات اصیل هست بگیره،جهان های ٦تا١دیگه براش سرنوشت رو تعریف نمی کنند و اتفاقات تصادفی محسوب می شوند ولی اگر کسی سرنوشت رو از جهان سوم گرفته باشه جهان های٤،٥،٦،٧ برایش سرنوشت بهتر  رو تایین می کنند و جهان١و٢،اتفاقات تصادفی ،محسوب می شوند.

یک مثال ساده:ما رویاهایی می بینیم که بهشون رویای صادقه می گوییم و شامل مسائلی هستند که در جریان می باشند اما ما از آنها بی خبریم و یا مسائلی که بعدا رخ می دهد.رویاهای صادقانه اغلب "تصافات"زندگی ما یا بقیه را نشان می دهند و نه "سرنوشت". چون همون طور که گفتم سرنوشت اتفاقاتی هست که راه رو به سمت "ذات مطلق"یا خدا نشون می ده.(البته برخی از رویاها سرنوشت رو نشون می دهند)
اما آیا ما می توانیم "اتفاقات تصادفی"یا"سرنوشت" رو عوض کنیم؟!
یادمون باشه برای تغییر هم اتفاقات تصادفی و هم سرنوشت نیاز به "اراده رشد کرده"است،ولی اغلب ما اراده پایینی داریم و چون در سطح زمختی زندگی می کنیم  پس اراده ما هم زمخت هست در حالی که "اراده رشد کرده" بسیار لطیف هست و همین نشون دهنده این می تونه باشه که حتی اگر ما بخواهیم و اصلا هم بتوانیم،یک مقدار "اراده لطیف"رادر خودمان پیدا کنیم؛آن اراده زمخت که در ما غالبتر هست،اراده لطیف را از بین خواهد برد،پس حالا باید چه کار کنیم؟!!
خوشبختانه ما انسان ها  و همه هستی به هم پیوسته هستیم پس برای این راه می توانیم کمک بگیریم به طور موقت ،از طریق ارتباط با کسانی که اراده لطیف رو حتی به مقدار ضعیف در خود دارند.و به طور دائم ،از "استاد روحانی"کسی که اراده زمخت رو به طور کامل از دست داده و اراده اش کاملا لطیف است(هر چند با لطیف تر شدن اراده ما،ممکن است استاد روحانی ما نیز تغییر پیدا کند،چرا که استاد های روحانی هم در سطوح متفاوت هستند)
چگونه می توان انسان هایی که اراده لطیف تری دارند را پیدا کرد؟!
جواب:وقتی خواست انسان، در زندگی عوض بشود قطعا همنشین های متفاوت تری پیدا می کند و کتاب ها و نوشته های  متفاوت تری رو می خواند،حتی به شکل مجازی...
چگونه می توانیم "استاد روحانی"مناسب رو پیدا کنیم؟!
جواب:کافی است که اراده کنیم و قلبا ایمان داشته باشیم و مهم ترین هدف زندگیمون یگانگی با ذات اصیل باشه؛آن وقت قطعا "استاد روحانی"به سراغمون می آید و در بیداری یا رویا و یا از طریق قلبمون ما رو به سمت سرنوشتمون راهنمایی  می کنه.

یک چیزی که چند وقت بود ذهنم رو مشغول خودش کرده بود این هست:اخیرا بیشتر از قبل مسائل و دغدغه ها و نگرانی اطرافیانم رو خواب می بینم (در رویا در مورد مشکلاتشون با من صحبت می کنند)چیز هایی که چند روز بعد در عالم بیداری هم به من می گویند یا یک طوری بروز می دهند.من خیلی دلم می خواهد وقتی این رویاها رو می بینم عوضشون کنم،خیلی سعی می کنم اما نمی تونم و بالاخره  در بیداری رخ می دهند.

حالا این رویاها به من ،اتفاقات تصادفی زندگی آنها رو نشون می ده یا سرنوشتشون رو؟!!
جواب:اکثرا تصادفات زندگی آنها را(چون دغدغه روزمرگیشونه)
چرا من نمی تونم تغییری ایجاد کنم؟!
جواب:چون اراده من بیشتر در حد جهان زمخت هست، و من نیاز به  ارتباط با انسان هایی که اراده لطیف تری دارند، دارم  و حتی نیاز بیشتری دارم که لطافت اراده ام، توسط استاد روحانی مناسبم رشد پیدا کنه  و بالاخره زمانی که دیگر هیچ زمختی نداشته باشم هرچند هنوز به بالاترین سطح لطافت هم نرسیده باشم،می تونم اتفاقات تصادفی زندگی را برای خودم و بقیه تغییر بدهم و حتی اگر سرنوشت خودم رو  لازم بدونم که با سرنوشت دیگری که من را آسان تر با "ذات اصیل"خودم یگانه می کنه مثلا  به جای گرفتن سرنوشت از جهان ٣از جهان ٧ ،تعویض کنم(البته من از اول هم سرنوشتم رو از جهان ٧ گرفتم)  و یا می تونم راه را برای رسیدن به سرنوشتم هموارتر کنم در همان جهان

[این مطلب، نظرات شخصی من هستند اما بعد از مطالعه بخش اتفاقات تصادفی و سرنوشت در کتاب جستجوی معجزه آسا]


  • Nirvana Atela

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی