عشق اصیل

زندگی تنها زمینی است که در آن بذر عشق ما شکوفه می دهد

عشق اصیل

زندگی تنها زمینی است که در آن بذر عشق ما شکوفه می دهد

مشخصات بلاگ

گاهی وقت ها،اتفاقی در زندگی پیش می آید که به ظاهر زندگیمون خیلی اثر نداره اما در باطن زندگیمون خیلی موثر است.من چیزی را یافتم که مطمئنم "اصل"هست."اصلی"که هر بار گذشتم از کنارش،اما باز رو به روی من ظاهر شد (این اصل را من کم کم و به ترتیب تعریف می کنم )

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

حد

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۲۰ ب.ظ
من بی حد و مرز بودم! 
درکی بودم در حد "ادراک کل هستی"!
فردیت من تنها نقطه بود از اون بی حدی!

یادآوری اینها توجه من رو به نکته ای جلب کرد :اینکه من بودم ولی فردیت اهمیت چندانی  در بینش و ادراک من نداشت و اگر "ادراک فردیم"برای همیشه حذف می شد،إدراکی عظیم تری باقی می موند، که حد ادراک من و کل بشریت بود.

 (إدراکی که پوچی و نیست شدن در اون معنایی نداشت...)



إدراکی در حد ادراک هستی؟!
یاد تعریف حد افتادم:
حد یعنی نزیک شدن به یک نقطه تا حد ممکن.... 

یه دنباله با بی نهایت مجموعه که همگرا هستن می تونه حدی،داشته باشه در یک نقطه(یعنی به نزدیک ترین حالت به اون نقطه برسه..)

مثلا:
1/01,1/001,1/0001,1/00001,1/000001..........
اگر این دنباله دارای  بی نهایت مجموعه همگرا باشه و به عددی میل کنند که ثابته،حدی تقریبا برابرهمون عدد(در اینجا عدد یک) خواهند داشت..



نزدیک شدن تا حد ممکن به یک نقطه؟!!
اگه به تمام موجودات نگاه کنیم و از نظر ادراک بررسی شون کنیم؛مثل یک دنباله همگرا می مونند که ادراکشىون به تدریج بیشتر میشه،
باکتری،گیاهان،حشرات،حیوانات،انسان ها:همه یک دنباله همگراند(همگرایی دلیل تداوم هستی هست).
در این دنباله بی نهایت موجود وجود داره که هی ادراکشون بیشتر می شه(گیاهان،حشرات،حیوانات،انسان،إبر انسان.......)تا اینکه به یک ادراک ثابت خواهند رسید [مثل یک تابعی می موند که ورودیاش فقط یک خروجی داره پس یک حدی از ادراک خواهند داشت که نزدیک ترین حالت به"ادراک نهایی"( تنها خروجی)خواهد بود.....]
این حد چیه؟!
 یقین دارم وقتی موجودات هستی مثل دنباله دارند پیش می رند و طبیعت و علم ،کم کم دارند ادراک رو افزایش می دهند تا جایی که "إبر انسان"و تیره های از موجودات بالاتر  از انسان(از نظر هوش و درک ) ایجاد بشوند،اون وقت بشریت در آینده خواهد توانست إدراکی رو در حیاتش داشته باشه نزدیک به ادراک کل....

و چیزی که بیشترین تاثیر را بر روی هستی برای رسیدن به این حد از ادراک خواهد گذاشت "رشدمغز" و "علم"خواهد بود..
یعنی إبر انسان ها به علت هوش خیلی بالاتر از انسان و ارتباط پیچیده تر بین عصب های مغزش به طور پیوسته تغییرات ژنتیکی در خودشون ایجاد خواهند کرد که این رشد رو بیشتر خواهد کرد تا جایی که موجوداتی نه لزوما انسان(بلکه ورای آن )روی کره خاکی إدراکی درحد"ادراک کل"خواهند داشت و فردیت برای  آنها تنها نقطه کوچک از آنچه که درک می کنند،خواهد شد.
برأی  اون حد ادراک،چیزی به نام نیستی همیشگی یا جاوندانگی معنایی نخواهد داشت....



  • Nirvana Atela

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی